Monday 24 December 2018

Lari

~Lari~

Hati meronta
Hati berkocak
Sudah lama rasa ingin lari jauh....
Jauh dari semua yang ada
Jauh dari segala kesibukan
Jauh dari segala yang menyerabutkan

Aku sedar tanggungjawabku besar
Tak tergalas bahu yang ada
Tapi aku juga punya rasa penat
Aku juga punya hati yang kecewa
Allah berikan sedikit kesenangan padaku untuk membantu
Aku bantu dangan  kudrat dan segala yg ku ada

Tapi...😞
Keadaan tak pernah berubah
Malah makin parah
Ya Allah berikan aku kekuatan
Agar aku masih bersopan
Agar aku masih bertahan
😢😢😢😢

Sesungguhnya hanya Mu faham
Hanya Mu jua yg mengaturkan segala
Pelbagai cara tak berkesan
Hanya mampu bertongkatkan doa
Kupohon agar kau bukakan pintu rezeki dan hidayah
Agar kehidupan kami berubah
Mendapat redho dan berkah

No comments:

Post a Comment

cuti-cuti bajet Bali - Nusa Penida ~ Rumah Pohon Melonteng

Day 3 : 09/02/2020 :: Rumah Pohon Melonteng, Nusa Penida :: Pop Hotel Kuta :: Shopping Street Kuta-Legian :: Beachwalk Mall :...